Skip to main content

Får dine kunder deres kvitteringer digitalt efter de har handlet hos dig? Med digitale kvitteringer kan både fysiske butikker og webshops opnå højere kundeloyalitet og mersalg med kun få virkemidler.

Se en video om digitale kvitteringer med anbefalede produkter.

Hvorfor digitale kvitteringer?

I fysiske butikker er printede kvitteringer langt mere udbredt end den digitale af slagsen. På e-handelsfronten er digitale kvitteringer derimod meget udbredt. Her er vi vant til at modtage en ordrebekræftelse efter hvert online-køb som en kvittering på handlen. Fælles for fysiske butikker og webshop er dog, at digitale kvitteringer har et stort potentiale for øget omsætning og fastholdelse af loyale kunder.

Sammenlignet med almindelige e-mailkampagner, der har en gennemsnitlig åbningsrate på 17,19 %, åbnes 70,90 % af de mails, der indeholder digitale kvitteringer. Da kunden allerede har foretaget et køb i din forretning, er kundekontakten skabt og tilliden til din forretning og produkt har stået sin prøve. Du kan derfor bruge det momentum til en række initiativer via digitale kvitteringer:

  • Opnå mersalg af relaterede produkter
  • Tilbyde rabatkode for at stimulere fremtidige køb
  • Oprette en feedback-funktion
  • Fremme dine sociale medie-konti
  • Informere om opdaterede loyalitetspoint

Digitale kvitteringer med anbefalede produkter

Udnyt potentialet i digitale kvitteringer ved at anbefale produkter til dine kunder. Ved køb af en vare i en fysisk butik eller i en webshop, kan det være smart at anbefale et produkt, der er relateret til det seneste køb. For at gøre produktet endnu mere attraktivt for kunden, kan du desuden vise, at produktet er sat ned i pris.

De anbefalede produkter, som vises på kvitteringen, generes nemt og hurtigt ved hjælp af Machine Learning-teknologi. Fodret med tidligere transaktioner og varesammensætninger, kan teknologien være behjælpelig med at anbefale de produkter, som kunder tidligere har købt samtidig.

Transformer din forretning

Ønsker du at møde dine kunders forventninger til nutidens butiksoplevelse? For at transformere brugeroplevelsen i din forretning, er det væsentligt at kigge på måden du interagerer med dine kunder på. Inden for teknologiens verden har der de senere år været en opblomstring af retail-værktøjer, der netop skal varetage kundeoplevelsen i butikker.

Portrætbillede af Kasper Højdal

Kontakt os for at høre mere

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

NaviPartner

Author NaviPartner

More posts by NaviPartner