Skip to main content

Vil du finde vej til dine kunder og få deres opmærksomhed, er det vigtigt at bruge de kanaler, hvorpå dine kunder befinder sig. SMS-marketing er en kanal, der er overset af mange. Det på trods af at kanalen har potentialet til engagere og finde vej til dine kunder uden de store omkostninger. Få 5 gode grunde til at gå i gang.

5 gode grunde til SMS-marketing

5 gode grunde til at kaste dig ud i SMS-marketing

#1 Dine SMS’er bliver læst

I de fleste af vores mail-indbakker ligger der et stort antal ulæste mails. Til sammenligning viser statistikken at vi ofte både åbner og læser en SMS. I forhold til e-mail-kampagner, der har en gennemsnitlig åbningsrate på 20 % viser en undersøgelse, at 90 % af alle SMS-kampagner ikke kun åbnes, men også læses inden for 3 minutter efter modtagelsen.

Ved modtagelsen af en SMS, bliver modtageren oftest gjort opmærksom på dette med en lyd eller en vibration. Hvis ikke SMS’en læses lige efter modtagelsen, vil mobilen blive ved med at minde modtageren om, at der er en ulæst besked. Dette kan være en del af forklaringen på, hvorfor åbningsraten er så høj.

#2 Forbrugere er positive over for modtagelsen af SMS-kampagner

Til trods for at forbrugere i dag bliver bombarderet med reklametilbud på diverse kanaler, er de fleste positivt stemt over for at modtage SMS-kampagner fra virksomheder.

En af grundene til, at forbrugerne ikke har noget imod at modtage tilbud og beskeder fra virksomheder via SMS er, at de aktivt har valgt at modtage denne type annoncering. En anden ting er, at de hurtigt kan afmelde sig denne service igen.

#3 Mediet fungerer til forskellige typer af budskaber

Potentialet i brugen af SMS-marketing er stor dels på grund af den høje åbningsrate og positive modtagere, men også på grund af de mange anvendelsesmuligheder. Vi giver dig her en række eksempler på budskaber, du kan formidle ved SMS-annoncering.

  • Tilbud og rabatkuponer
  • Loyalitetspoint
  • Holde kunderne orienteret om eventuelle ændringer
  • Personlige meddelelser om kontoopdateringer
  • Afholdelse af arrangementer.

Ønsker du at benytte SMS-marketing til salgsfremmende budskaber kan SMS’er i forbindelse med loyalitetsprogrammer være en mersalgs-mulighed. Mange forbrugere er i dag positivt stemt over for kundeklubber. De er dog usikre på, hvor mange loyalitetspoint og aktive rabatkuponer de har. Hele 53 % af de adspurgte amerikanske forbrugere er usikre på, hvor mange point, de har i deres foretrukne loyalitetsprogram, viser en undersøgelse af 3Cinteractive.

Her kan SMS-marketing være en god mulighed for at kommunikere tilbud, rabatkuponer og opdaterede loyalitetspoint til dine medlemmer. Undersøgelsen viser, at 4 ud af 10 forbrugere vil besøge butikken oftere, hvis de er klar over antal point og aktive rabatkuponer.

#4 Stor målgruppe

I dag ejer 88,6 % af danskerne en smartphone. Derfor er målgruppen for SMS-marketing ekstremt stor. Kunsten er at få indsamlet mobilnumre og de nødvendige tilladelser, der skal til, for at kunne afsende beskeder. For de fleste mennesker er mobiltelefonen en stor del af hverdagen. Vi har den med os overalt. Ud over at være en stor målgruppe, er der stort set heller ingen situationer, hvor du ikke kan ramme dine potentielle kunder via SMS-marketing.

#5 Stadig et ganske uudnyttet marked

De fleste virksomheder i dag benytter de mere gængse kanaler til markedsføring af deres virksomheder. Disse inkluderer e-mail, sociale medier og google-annoncering. SMS som markedsførings-kanal er mindre udforsket. Dog er der flere, som er begyndt at få øjnene op for SMS-annoncering i løbet af de seneste år.

På grund af den mindre eksponering, er forbrugerne endnu ikke så mættede af SMS-markedsføring, som de er af mange de andre kanaler. Det kan derfor være en fordel at hoppe med på vognen, inden det samme bliver tilfældet med SMS-marketing.

Portrætbillede af Sales Executive Jonas Myhlius

Kontakt os for at høre mere

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

NaviPartner

Author NaviPartner

More posts by NaviPartner