Skip to main content

Forbrugere er generelt positive over at modtage SMS’er med markedsføringsbudskaber fra virksomheder. Alligevel er kanalen stadig overset af mange. Vi giver dig 3 eksempler på, hvad du kan bruge SMS-marketing til.

Hvad kan du bruge SMS-marketing til?

Potentialet i SMS-marketing er stor dels på grund af den høje åbningsrate og positivt stemte modtagere, men også på grund af de mange anvendelsesmuligheder. Er du i tvivl om hvordan du kan bruge SMS-marketing i din virksomhed? Vi giver dig her tre eksempler.

# 1 Promovér tilbud og kampagner

En måde du kan bruge SMS-marketing i din markedsføringsportefølje er ved at promovere forskelligartede tilbuds-kampagner. SMS-kampagnen kan indeholde generiske eller personificerede tilbud, der skal fange dine kunders opmærksomhed. Tag et kig på, hvordan du kan sætte strøm til dine promoveringskampagner her:

Promovere rabatter i butikker og lave specifikke rabatkoder

I eksemplerne ovenfor ses det, hvordan du både kan promovere rabatter i butikken, men også lave specifikke rabatkoder, der skal lokke forbrugerne ned i din butik. SMS’erne udsendes fra en marketing automation, så du nemt kan udsende kampagner til dine modtagere.

# 2 Optimér loyalitetsprogram

Mange forbrugere er positivt stemt over for kundeklubber. Men ofte er kunderne usikre på, hvor mange loyalitetspoint og aktive rabatkuponer de har. Her kan SMS-marketing være en god mulighed for at kommunikere om rabatkuponer og opdaterede loyalitetspoint til dine medlemmer. Klubmedlemmerne er mere tilbøjelige til at besøge din butik eller webshop, hvis de ved hvor mange point og aktive rabatkuponer, de har til gode. Se eksempler på budskaber, der kan udsendes via en SMS til dine loyalitetsmedlemmer:

Udnytte SMS’ers rækkevidde

I eksemplerne ses det, hvordan du kan udnytte SMS’ers rækkevidde til at få medlemmer til at downloade loyalitetskort og rabatkuponer direkte i deres smartphone Wallets.

# 3 Opdatér gennem transaktionsmeddelelser

Forbrugere køber produkter online som aldrig før. Du kan forbedre deres købsoplevelse ved løbende at holde dem opdateret om status på deres ordre. Kunderne forventer at få indsigt i, hvornår de kan forvente at modtage deres pakke og hvornår pakken er sendt af sted. Med SMS’er kan du give dine kunder vigtige informationer om ordrer, returneringer eller klager, så de nemt og hurtigt kan få information om at deres sag/ordre er under behandling.  Se eksempler på transaktionsmeddelelser nedenfor.

Videregive information på mobil

I eksemplerne ses det, hvordan du kan videregive vigtig information til dine kunder om deres levering, returnering eller reklamationer. Uanset årsag, kan du sætte processer op i dit ERP-system og dermed sikre, at dine kunder automatisk bliver fodret med den nødvendige information..

Hvorfor kaste sig ud i SMS-marketing?

De fleste virksomheder i dag benytter de mere gængse kanaler til markedsføring af deres virksomheder. Disse inkluderer e-mail, sociale medier og google-annoncering. SMS-marketing som markedsføringskanal er langt mindre udforsket. På grund af den mindre eksponering er forbrugerne endnu ikke så mættede af at blive eksponeret for denne type markedsføring. De er også i højere grad villige til at åbne SMS’er frem for e-mails. I forhold til e-mail-kampagner, der har en gennemsnitlig åbningsrate på 20 %, viser en undersøgelse, at næsten alle SMS-kampagner ikke kun åbnes, men også læses inden for de første 3 minutter efter modtagelsen.

Portrætbillede af Kasper Højdal

Kontakt os for at høre mere

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

NaviPartner

Author NaviPartner

More posts by NaviPartner