Skip to main content

Uden værktøjerne til effektivt at sende besøgende og medlemmer relevante budskaber gennem hele deres kundecyklus, kan du gå glip af muligheden for at forbedre både kundeoplevelse og rentabilitet.

Marketing automation er afgørende

Med marketing automation kan du bruge dine data til at sende personlige, rettidige og relevante beskeder til dine besøgende og medlemmer. For at hjælpe vores kunder inden for museums- og attraktionsbranchen med at udnytte mulighederne har vi indgået et samarbejde med Heyloyalty. Samarbejdet giver dig mulighed for at øge din effektivitet, kundeservice og rentabilitet på alle kanaler.

Nedenfor finder du en beskrivelse af nogle af mulighederne med marketing automation.

Heyloyalty logo

Heyloyalty er en brugervenlig marketing automation-platform til vækst i e-handel.
Mere om Heyloyalty »

Før, under og efter

Sørg for, at din markedsføring er hyper-relevant. Realtids-data om hvornår kunder besøger og forlader dit museum eller din attraktion giver dig mulighed for at identificere kunder, der ”snart besøger”, ”besøger” eller ”lige forladt” dig. Med disse midlertidige segmenter kan du sende sms-beskeder og e-mails for at promovere begivenheder eller andre relevante budskaber før, under eller efter besøgstidspunktet. Det kunne fx være tilbud i din butik eller café baseret på adgangstidspunktet. Eller måske du kan motivere køb i din on-site butik ved at sende rabtkoder til besøgende, der netop har forladt din attraktion.

Ikon for før, under og efter
Ikon for avanceret segmentering

Avanceret segmentering

Ved at indsamle alle data fra fx adgangsstatistikker, medlemskaber, transaktioner og e-handel, er du i stand til at udføre dybdegående segmentering. Du ved måske allerede, hvem af dine medlemmer, der er mænd og kvinder, eller hvem der har et familiekort, eller hvem der er ældre. Men ved du hvilke medlemmer, der typisk besøger jeres restaurant? Eller hvem der ofte køber varer i dine merchandise-butik? Med avanceret segmentering får du dybere indsigt i din kundebase.

Forudsige og forebygge kundefrafald

Identificer medlemmer, der risikerer ikke at forny deres medlemskab. For at identificere potentielle tabte kunder kombinerer vi aktive medlemskabsdata med købs- og adgangsdata.

Du kan fx identificere medlemmer, der kun har besøgt dit museum eller attraktion et bestemt antal gange. Med denne indsigt kan du målrette medlemmerne og skræddersy initiativer til at inspirere og motivere til at forny deres medlemskaber.

Ikon for at forudsige og forebygge kundefald
Ikon for win-back segmentering

Win-back segmentering

Med historiske data om medlemskaber og billetter, kan du identificere medlemmer og billetindehavere, der har besøgt sidste sæson, men endnu ikke har erhvervet sig et medlemskab eller købt en billet i den aktuelle sæson. For at vinde medlemmerne af dette segment tilbage kan du målrette forskellige initiativer, der minder dem om tidligere oplevelser, eller du kan overveje at tilbyde rabatter.

Bevar og øg levetidsværdien for besøgende og sæsonkortindehavere

Vi har bygget en standardiseret add-on-løsning, der letter arbejdet med tilgængelig data fra vores retail- og entertainment-suite. Løsningen giver dig mulighed for bedre at bevare og øge levetidsværdien af dine besøgende og medlemskortindehavere ved at give dem relevante e-mails og sms-beskeder i hele deres kundecyklus.

HeyLoyalty dataflow diagram
Portrætbillede af Kasper Højdal

Kontakt os for at høre mere

Udfyld formularen, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

NaviPartner

Author NaviPartner

More posts by NaviPartner