Skip to main content

Microsoft frigiver løbende nye funktioner i Dynamics 365 Business Central. I den halvårlige frigivelsesbølge (Wave 2 eller BC17) i oktober 2020 ser vi en række funktioner, der både skal gøre arbejdsgangene mere effektive og samtidig forbedre den generelle brugeroplevelse af systemet.

Business Centrals nye features

Microsoft har siden lanceringen af Dynamics 365 Business Central videreudviklet funktionerne, så både brugeroplevelsen og værdien i systemet øges hos brugeren. Nye funktioner bliver ikke introduceret gennem opgraderinger, som vi kendte det fra Dynamics NAV-versionerne, men i frigivelsesbølger, så de nye features løbende bliver tilgængelige i løsningen.

Ligesom Business Central 2019-opdateringen udvikles mange af de nye features via feedback fra brugere og partnere. Microsoft investerer altså i kundeoplevelsen og vælger at imødekomme mange af de forventninger og krav brugerne har til løsningen. Vi tager et kig på nogle af de mest prominente nyheder i Business Central:

Microsoft Teams-integration

Business Central kan nu integreres til Microsoft Teams. Med integrationen følger muligheden for at åbne links fra Business Central direkte i Microsoft teams-samtaler. Du kan åbne linket i Teams og ændre felter eller igangsætte workflows uden at skulle forlade applikationen.

Klik her

Opdateret sidelayout

Siderne i Business Central har fået nogle små design-ændringer for at forbedre brugeroplevelsen. Blandt andet vises pop-op-vinduer midt på skærmen, skriftstørrelser er blevet justeret og visninger er blevet gjort mere ensartede på tværs af systemet.

Klik her

Momsgruppeindberetning

Dynamics 365 Business Central gør det nu lettere og mere sikkert at indbrette moms, da løsningen nu understøtter momsgruppeindberetning. Dette gør det hurtigere for virksomheder at indsende momsangivelser på tværs af grupper.

Klik her

Kontrol af finanskladder

Business Central kan nu validere økonomikladder og fremhæve fejl. Disse valideringer kan hjælpe med at forhindre problemer med bogføringen før de opstår. Det hjælper økonomimedarbejdere med at effektivisere deres arbejde.

Klik her

Valg af rollecenter

Afhængig af din rolle giver rollecenteret dig et overblik over virksomheden og dine personlige opgaver. I tidligere versioner kunne der opstå forvirring over valg af rollecenter. Med denne frigivelse har Microsoft gjort listen over tilgængelige roller tydeligere for brugerne.

Klik her

Øget hastighed på faktaboks-sider

Ved hjælp af det nye bogmærkeikon kan du tilføje et link til en hvilken som helst side fra navigationsmenuen i dit rollecenter. Du tilføjer bogmærket fra målsiden, hvilket betyder den side som du vil have et link til fra Role Center.

Klik her

Pakkesporingsfunktion

Den nye pakkesporingsfunktion gør det muligt at få adgang til leveranceoplysninger i flere typer salgsdokumenter. Denne funktion gør det lettere for dig at yde en bedre kundeservice og have overblik over dine leverancer.

Klik her

Forbedret terminologi

Præcis navngivning af funktioner er en væsentligt del af brugeroplevelsen. I denne version har Microsoft ændret nogle termer, så de er mere sigende for funktionen. Det gør det lettere at navigere og arbejde i systemet.

Klik her
POS og mPOS illustrereet på computerskærm, tablet og mobil

Vil du prøve Business Central?

Få 30 dages adgang til Dynamics 365 Business Central, og få indblik i de mange nye funktioner. Som bonus får du også adgang til vores POS-system, NP Retail, samt webshop-løsningen, NP Ecommerce.

NaviPartner

Author NaviPartner

More posts by NaviPartner