Japan Photo Norge

Et mangeårigt tæt samarbejde mellem Japan Photo i Norge og NaviPartner har resulteret i en lang række specialudviklede løsninger baseret på indgående branchekendskab og ERP-ekspertise.

Fotoforretning med butikker og webshops

Japan Photo i Norge har Business Central som økonomi- og lagerstyringssystem, NP Retail som kasseløsning til butikkerne i Norden og NP Ecommerce til en del af deres webløsninger. Samarbejdet begyndte i 2004 og NaviPartner har siden stået for al implementering og håndtering af systemerne hos Japan Photo:

”Administrationsmæssigt er det en kæmpe fordel for os, at vi kun skal håndtere ét system og én leverandør. Derudover har vi gennem årene fået lavet rigtig mange tilpasninger og specialløsninger kun til vores forretning. Det gør, at vi foruden de smarte standardløsninger, har et system, som fungerer præcis til vores specifikke behov”, forklarer Eric Spydevold, E-Commerce & IT Manager, Japan Photo Holding Norge AS.

Japan Photo Norge butik indgang
Japan Photo logo

“Man kan man sige, at Business Central er motoren i hele vores forretning. Det er vores økonomi-og lagerstyringssystem, og det er en fuldstændig uundværlig del af vores forretning, fordi alle vores kasseløsninger og en lang række andre service-og kunderelaterede opgaver også håndteres her.”

– Eric Spydevold, E-commerce & IT Manager, Japan Photo Holding Norge A/S

Japan Photo Norge butik indgang

Mange års samarbejde mellem Japan Photo og NaviPartner

Japan Photo og NaviPartner har været på en lang rejse sammen, og det mangeårige samarbejde gør ifølge Eric Spydevold, at processerne glider nemmere, og løsningerne bliver bedre:

”Vi har jo efterhånden arbejdet sammen i rigtig mange år, og det gør en stor fordel, at NaviPartner kender os så godt. De kender til vores forretning og udfordringer og forstår vores ønsker. Det forenkler tingene, når man skal implementere nye løsninger og tilpasninger. Og det betyder også, at de ofte er proaktive på vores vegne og foreslår forbedringer og nye tiltag, vi med fordel kan implementere.”

Fælles kartotek

Det daglige samarbejde med NaviPartner fungerer godt. Vi har et fælles sagssystem, hvor vi indrapporterer opgaver og eventuelle problemer, og her er al vores kommunikation samlet. Det er en stor fordel, at alle kan følge med et sted, og at vi har et samlet overblik over status på de opgaver, der er i gang.

Fotoarbejde-modul

Vi har fået udviklet et helt specielt modul, som vi bruger når en foto-ordre scannes ind. Modulet sikrer et automatisk flow, fra vi får fotobestillingen fra vores laboratorier, til de bliver registeret i ERP-systemet, og der sendes en sms til kunden, når ordren er klar til afhentning i butikken.

Service-modul

Til den daglige håndtering af serviceopgaver såsom reparationsopgaver har vi fået lavet et modul, hvor vi kan registrere opgaverne, kundeinformationen og garantioplysninger og løbende rapportere og følge status. Det betyder, at vi har et samlet overblik over alle opgaverne og alle de tilhørende data.

Fotokursus-modul

Folk kan melde sig til et kursus via endnu et speciallavet modul. Vi har mange forskellige kurser, som man kan tilmelde sig enten i butikken eller via en integration til vores website. Systemet er hele tiden opdateret, og viser antallet af ledige pladser.

Kom i gang allerede i dag. Hør mere om NP Retail.