Sport 24

Da Sport 24 stod til at skulle opgradere deres eksisterende system og samtidig skulle udvide forretningen med et helt nyt Outlet-koncept, faldt valget på NP Retail.

Kæde med butikker, outlets og webshops

I dag består Sport 24-kæden af over 180 butikker. De klassiske Sport 24-butikker ligger i de større byer og i storcentre og Sport 24-outletbutikkerne ligger i udkanten af byerne. Derudover har sportskæden flere webshops til understøttelse af forskellige B2C- og B2B-koncepter. For at drive det har Sport 24 brug for en retail-løsning, der er driftssikker og stabil, og som kan understøtte alle butikker og webshops i én samlet løsning.

”Vi valgte NaviPartner på baggrund af deres retail-løsning, som er integreret til Microsoft Dynamics og understøtter alle vores retail-behov. Samtidig kører løsningen på en hosted platform i skyen, som NaviPartner drifter for os, og det giver en tryghed at vide, at vi aldrig mister et salg på grund af systemnedbrud”, forklarer Frank Kipper Jensen, IT-chef hos Sport 24.

Sport24 butik indgang
Billede af Frank Kipper Jensen fra Sport24

“Det er vigtigt med en samarbejdspartner, der er i stand til at forstå vores forretning, og som kan være med til at udvikle den. Sammen med NaviPartner har vi udviklet rigtig mange ekstra funktionaliteter siden samarbejdet begyndte, og hvert tiltag har været med til at gavne vores forretning.”

– Frank Kipper Jensen, IT-chef, Sport 24

To kvindelige medarbejdere i blåt tøj smiler

Specialdesignede løsninger

Siden Sport 24 fik implementeret NP Retail, har virksomheden fået udviklet en række specialdesignede tilpasninger i forbindelse med integrationen til webshop, kundeklub, optimering af backoffice-rutiner samt et fakturahåndteringssystem.

”Jeg er utrolig tilfreds med det tætte samarbejde omkring udviklingen af vores løsning. De er også meget behjælpelige i udviklingen af løsninger med tredjepart. Vi har fx implementeret en Business Intelligence-løsning, hvor NaviPartner stiller oplysninger fra Dynamics-kildebasen til rådighed via en opdateret backup, som BI-løsningen, der ligger i Microsoft Azure, kan forbinde til. Det samme gælder vores kundeklub, hvor købshistorik fra butik og webshop er med til at sikre, at medlemmerne modtager relevante tilbud fra os”, uddyber Frank Kipper Jensen, IT-chef hos Sport 24.

Kundeklub

Vores kundeklub, Sport 24 VIP, er på fem år vokset fra 200.000 til 800.000 medlemmer. Medlemmerne optjener bonus ved deres køb på tværs af salgskanaler. De modtager også skræddersyede tilbud genereret ved hjælp af marketing automation og personificering.

Multishop

Vi har fået implementeret NaviPartners Multishop-modul. Det gør os i stand til at styre alle webshop-relaterede data 100% i Dynamics. Det betyder, at alle oplysninger såsom lageroplysninger, produktbeskrivelser, parametre omkring billeder, kategoriseringer osv. kan tilgås af alle og styres centralt.

Mobile betalingsløsninger

Vi har både implementeret MobilePay og det mobile dankort, som er en del af betalings-flowet. Betalingerne bliver automatisk registreret på samme måde som alle andre betalingsmetoderr i retail-løsningen. NaviPartner har arbejdet tæt sammen med os og sikret en hurtig implementering af løsningerne.

Supportaftale

Vi har en supportaftale med NaviPartner, hvor deres hotline er den primære support-kanal for vores butikker. De enkelte butikker kan ringe eller oprette en sag fra en genvejstast på kassen – det er en god løsning, der letter administrationen fra vores side.

Kom i gang allerede i dag. Hør mere om NP Retail.