Hvorfor Machine Learning giver den gode kundeoplevelse

Direkte i butikkens kassesystem har du mulighed for at skræddersy kundeoplevelser ud fra analyseret forbrugeradfærd med Machine Learning. NP Recommendations gør arbejdet for dig – og både du og dine kunder vil kunne mærke forskel.

Mobil POS, mPOS, hurtig ekspedition og god service med anbefalinger fra Machine Learning

Forudsig dine kunders behov i kassesystemet

Detailbranchen er som følge af den digitale transformation i høj grad udfordret på salgstal og besøgende i de fysiske butikker. Dine butikkers salg af varer er derfor afhængig af, hvor dygtig du er som virksomhed til at forstå dine kunderes behov og yde en god service. Med NP Recommendations får du værktøjerne til at forudsige kundernes adfærd og derigennem give dem individualiserede og relevante tilbud direkte ved kassen, som i sidste ende både øger omsætning og kundetilfredshed.

Øg kundeoplevelsen ved at give personlige anbefalinger

Ved at forudsige kundens adfærd, kan NP Recommendations hjælpe salgsassistenterne med at give personlige anbefalinger til kunderne, der besøger dine butikker. Helt konkret vil man kunne se de anbefalede varer direkte i jeres kassesystem, så salgsassistenterne let kan yde en god service, ved at anbefale konkrete varer, som Machine Learning har analyseret sig frem til, vil være i kundens interesse.

NP Recommendations tilbyder tre slags anbefalinger:

  • Oftest købt sammen-anbefaling
    Denne form for anbefaling indeholder en fremhævning af specifikke produkter, som vil passe sammen med nuværende eller tidligere transaktioner.
  • Vare til vare-anbefaling
    Her anbefales varer eller ydelser som andre kunder har været interesseret i, ud over det produkt, der købes.
  • Personlig bruger-anbefaling
    Denne anbefaling er den mest personlige, da varer og ydelser, som kunden eventuelt kunne være interesseret i, fremhæves ud fra tidligere kundeadfærd.

Hvordan anbefalinger med Machine Learning fungerer

Når en kunde besøger én af dine butikker og ønsker at købe en vare, vil salgsassistenten scanne varen ind i POS systemet. Her vil det fremgå direkte på skærmen, hvilken vare som vil passe til den allerede valgte vare ud fra forbrugeradfærdsanalyser med Machine Learning. Salgsassistenten får derfor mulighed for at tilbyde en ekstra service, ved at anbefale en vare, som rent faktisk kan være i kundens interesse.

Øg din forretning uden det store benarbejde

Detailvirksomheder som både ønsker øget krydssalg og mersalg kan med fordel høste lavthængende frugter ved hjælp af NP Recommendations i Microsoft Azure Machine Learning. Systemet kræver blot, at du har en god mængde data, men kræver derimod ikke at du er en ekspert i kunstig intelligens. Du kan nemlig hurtigt og nemt komme i gang med blot få linjers kodning. Anbefalingsfunktionen er en selvkørende maskine, der ud fra filtre og algoritmer kan forudsige kundernes behov og øge kundeoplevelsen. Dine varer og serviceydelser vil derfor automatisk præsentere sig i POS for de kunder, som de er særligt interessante for.

Integrér dine anbefalinger

Drag fordel af at integrere dine kundeanbefalinger i Dynamics 365 Business Central og få et samlet overblik over POS systemet, lagerstyring, varebestilling og statistik i samme løsning. Ved at integrere NP Recommendations i Business Central sikrer du bl.a., at de varer, der anbefales til kunder, også er på lager. Samtidig kan du lave en statistik over din omsætning, samt hvilken betydning, NP Recommendations har for din forretning.

Med NP Retail får du økonomisystem og kassesystem i ét – og som en ny feature, også anbefalelsesfunktionen, NP Recommendations. Du tilkøber NP Recommendations-pakker med 100.000 forespørgsler af gangen, så du hurtigt og nemt kan øge salg og kundetilfredshed.

Mere om NP Retail og Business Central »

Portrætbillede af Kasper Højdal

Ring til os på
7022 0322

Kontakt mig

Udfyld formularen, så kontakter vi dig hurtigst muligt.